שינת תינוקות - שירי אוסטרובסקי יועצת שינה לתינוקות

שינת תינוקות

מהן הטעיות הנפוצות שהורים עושים וגורמים להתפתחות בעיות שינה אצל תינוקות? כיצד ניתן להרגיל את התינוק שלנו לשינת לילה? ומה הם החוקים לשינה טובה ונכונה? אתם מוזמנים לקרוא כיצד להקנות לתינוקכם הרגלי שינה בריאים ונכונים כדי שיתעורר רענן, רגוע ומרוצה. התייעצות, הדרכה והכוונה נכונה עושים את כל ההבדל, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר שירי אוסטרובסקי יועצת שינה. טלפון: 050-7919871 או לכתוב אלי מייל ואני אצייד אתכם במידע איכותי!

מה היא שינת תינוקות?

שינה היא צורך בסיסי ממש כמו אוויר, מים ומזון. שעות שינה לתינוקות הן קריטיות עבור התפתחות פיזיולוגית, קוגניטיבית ורגשית תקינה. חשוב להבין כי לכל תינוק יש קצב משלו, ובהתאם לכך תבניות של שינה וערות מתחלקות באופן שונה מילד לילד. תינוקות נוטים להתעורר לפרקים במהלך הלילה, והרגלי השינה של תינוקכם עלולים להיות שונים מהרגלי השינה של ילדים אחרים. מה שחשוב הוא לזהות את אופן תפקודו של השעון הביולוגי של ילדכם ואת תבנית השינה שלו, ולעזור לו לתכנן את שגרת יומו על מנת שיוכל לישון מספיק שעות וליהנות משינה טובה ורציפה עד כמה שניתן. טיבה של שינת תינוקות ישפיע על תפקוד הילד ועל התנהגותו במהלך היום, והיא מהווה גורם מכריע בשמירה על בריאות טובה. יתרה, הרגלי שינה אצל תינוקות משפיעים גם על תפקודם של ההורים והמשפחה כולה ולכן התאמתם והקניית הרגלים נכונים הם צורך חיוני, לא רק לתינוק.

כיצד לעזור לתינוק לישון טוב יותר?

כאשר תינוקכם מגלה סימני עייפות כמו שפשוף העיניים, משיכת אוזניים, בכי, עצבנות או לחלופין אדישות, יש לעזור לו להירדם באמצעות הכלים העומדים לרשותכם. האכלה, נדנוד עריסה, ליטוף ודיבור בטון רגוע ומונוטוני – כל אלו יכולים להשרות רוגע ותחושת ביטחון על ילדכם ולעזור לו להירדם. מגיל 3 חודשים ואילך מומלץ לעזור לילדכם לפתח עצמאות בנושא, ולהקנות לו הרגלי שינה קבועים. שינת תינוקות טובה יותר כאשר מתקיימים התנאים המתאימים – חדר חשוך, שקט ומאוורר, שובע וסביבה נעימה וחמימה – אלה יאפשרו לתינוקכם למצות את מלוא פוטנציאל שעות השינה שלו ולהיות הרבה יותר נינוח ורגוע בעת ההשכבה. בניית הרגלי שינה אצל תינוקות יכולה להיעשות בעזרת הקניית הרגלים ו/או טקסים ספציפיים לפני השינה כמו אמבטיה, האכלה, עיסוי, חיבוק ונדנוד, שיר ערש, חפץ מעבר או כל דבר שגורם לתחושה טובה לכם ולתינוק. בעת ביצוע פעולה זו טרם השינה באופן קבוע, למעשה תיצרו התניה אשר תאפשר לתינוק לדעת מה מצפה לו ולדעת מתי הגיע הזמן לישון. שגרת ההשכבה לא צריכה לקחת יותר מדי זמן, אך סביבת השינה צריכה להיות בתנאים אופטימליים. מומלץ להשכיב את התינוק כשהוא עייף אך עדיין ער, כדי שיוכל להתרגל להירדם עצמאית ללא תלות בהוריו, וגם אם יתעורר במהלך הלילה יוכל לשוב לישון מבלי שתצטרכו לגשת אליו.

זמן שינה של תינוקות

שינת תינוקות יכולה לנוע בטווח שבין 9 ל-15 שעות שינה ביממה, בהתאם לגיל התינוק, צרכיו האישיים והמאפיינים ההתנהגותיים שלו. זמן השינה עלול להשתנות מתינוק לתינוק, ואף בין אחים באותה המשפחה. חשוב להקפיד שהתינוק מקבל מספיק שעות שינה, בהתאם להמלצות הידועות. אם נדמה לכם שיש לתינוקכם בעיות שינה המצריכות טיפול מיוחד, אל תהססו ופנו לרופא הילדים או לטיפת חלב על מנת לאבחן זאת ולקבל ייעוץ מקצועי אודות הטיפול הנדרש למצב.

יעניין אותך לקרוא מאמרים בנושא:

דילוג לתוכן