שעות שינה תינוקות

כאשר תינוק נולד, ישנם מספר שאלות נפוצות שעולות בקרב ההורים והם:
כמה שעות שינה לתינוק? האם שינה על הבטן אצל תינוקות נכונה? האם הרגלי שינה אצל תינוקות חשוב?
כדאי להבין כי השינה היא צורך פיזיולוגי הכרחי עבור כלל האנשים, אך עבור תינוקות שעות שינה הן קריטיות משום שהן חיוניות להתפתחות תקינה ולגדילה. עלינו לוודא שילדינו ישנים מספיק ושאינם עייפים במהלך היום, לכן תפקיד ההורים בהקניית הרגלי שינה נכונים לגיל הילד, הוא תפקיד שאין להקל בו ראש. גם אם זכיתם בתינוק שישן הרבה ונותן לכם נחת, עדיין חשוב שתדעו מה מספר שעות השינה לתינוק שהוא באמת זקוק להן במהלך היממה בהתאם לגילו.

מספר שעות שינה מומלץ לפי גיל התינוק

מספר שעות השינה המומלץ הוא למעשה ממוצע שעות שינה לתינוק ביממה בהתאם לחתך הגיל. תמיד יהיו תינוקות שישנו יותר או כאלו שישנו פחות, בהתאם לטמפרמנט ולשגרת היום שלהם, אך השאלה היא עד כמה הם חורגים מהממוצע. בכל אופן, מומלץ לא לחרוג יותר משעה וחצי-שעתיים ממספר שעות השינה המומלצות ליממה. מספר שעות שינה לתינוק תלוי בגיל הילד, אך מושפע גם מאופיו. ארבעת החודשים הראשונים בחיי ילדכם הם כמו טרימסטר רביעי של הריון. ילדכם הוא זה שמכתיב את שעות השינה, הסיבה לכך היא רמת הורמון השינה הנקרא מלטונין. עד החודש הרביעי – חמישי רמת ההורמון לא מאוזנת בגוף ולכן שעות השינה של התינוק לא יציבות. לכן לא ניתן להכתיב לו סדר יום וזמן קבוע של שעות שינה בבוקר, בצהריים ובערב. עם זאת שעות השינה עד גיל שלושה חודשיים ינוע בין 16-18 שעות ביממה.

שעות שינה לגילאים – 3-6 חודשים

15-17 שעות שינה, כאשר רובן בלילה.

שעות שינה לגילאים – 14-15 חודשים

14-15 שעות שינה ביממה. כאשר יהיו תינוקות שסביב גיל 8 חודשים כבר לא יזדקקו לשנה בבוקר.

שעות שינה לגילאים – 12-18 חודשים

מומלץ להרגיל את ילדכם לישון כ-14 שעות בלילה, ללא שנת בוקר.

שעות שינה לגילאים – 18-24 חודשים

14 שעות שינה ביממה, ללא שנת בוקר.

שעות שינה לגילאים – שנה וחצי עד שנתיים

14-13 שעות שינה בלילה ועוד שעתיים שינה בצהריים.

שעות שינה לגילאים – שנתיים עד שלוש

12-13 שעות שינה ביממה, הכוללות שנת צהריים.

מגיל שלוש והלאה רב הילדים זקוקים ל- 10-12 שעות שינה בלילה, ולעתים למנוחה או נמנום קל במהלך היום בהתאם לאופי הפעילות. בכל מקרה, מומלץ לתת לילדים כחצי שעה של מנוחה, לא בהכרח שינה, בשעות הצהרים.

מתי אתם צריכים יועצת שינה

ישנם כמה סימנים פשוטים שיעזרו לכם לגלות אם תינוקכם עייף מדי. אם תינוקכם עצבני בשעות אחה"צ וקשה לו להירדם בערב, או אם הוא מתעורר בבוקר עייף ומתקשה לקום, אם הוא מראה סימנים פיזיים כמו שפשוף עיניים, פיהוק או שהוא מביע חוסר שביעות רצון כללית, בוכה הרבה או מביע חוסר עניין במשחק וחוסר שיתוף פעולה עם הסביבה – כל אלו הם סימנים של עייפות יתר. בעייפות יתר יש לטפל כיון שהיא פוגעת בתפקוד תינוקכם, זהו התפקיד שלכם כהורים לפתור את הבעיה קודם כל עבור התינוק, אך גם עבור שגרת יומכם כהורים וכמשפחה. מרגישים שאתם זקוקים לאיש מקצוע שינחה אתכם, זה הזמן לפנות ליועצת שינה לתינוקות.

על כתפיכם מוטלת האחריות ללמד את ילדכם להירדם באופן עצמאי ולישון באופן רציף במשך הלילה. מתן מספיק שעות שינה לתינוק הן המפתח לילד בריא ומאושר ולהקניית הרגלים נכונים שילוו אותו גם בבגרותו. בנוסף מונע בעיות שינה אצל תינוקות. למידע נוסף אודות חשיבות שעות שינה אצל תינוקות או קבלת פרטים על ייעוץ שינה לתינוקות ניתן להשאיר פרטים ואני אשוב אליכם עם מענה. שירי אוסטרובסקי יועצת שינה כתובת מייל: Shiri@Shiri-Sleep.co.il, טלפון: 050-7919871