שינה טובה לאחר מחלה

החורף כאן ואיתו המחלות, לא חידשתי לכם, נכון?! בתקופת מחלה הכול משתבש – האוכל, השינה וסדר היום. אנחנו רואים את הילד שלנו כבוי וחסר אנרגיות, ואנחנו מתכווצים מבפנים. במהלך היום אנחנו מעניקים פינוק יתר, ובלילה אנו נוטים לישון עם הילד או מאפשרים לו לישון איתנו, מנסים לסייע ולהקל על כאבו בכל דרך, גם על ידי חיבוק והרדמה על הידיים. בנוסף, כאשר הילד חולה, בדרך כלל אין לו תיאבון, ואנו לא מהססים ומאפשרים הנקה או בקבוק במהלך הלילה. 

אם אתם רוצים לשמוע עוד על ייעוץ שינה לתינוקות, יש לכם שאלות, נתקלתם בקושי אתם מוזמנים לפנות אלי ולקבל מענה שיעזור לכם. תמיד כאן בשבילכם שירי אוסטרובסקי יועצת שינה לתינוקות. טלפון: 050-7919871.

אבל מה קורה כאשר לילד יורד החום והוא כבר מרגיש טוב? איך להרדים תינוק לאחר מחלה? לא פשוט לחזור לשגרה שהייתה נכונה לילד, בעיקר במהלך הלילה. צר לי לבשר לכם – אין קיצורי דרך ואין קסמים.

חזרה לשגרה לאחר מחלה

הדרך היחידה והנכונה להתגבר על הקושי בחזרה לשגרה – היא לחזור לשגרה. כאשר אנו מבחינים בהטבה במצבו הבריאותי, כלומר לילד כבר אין חום, הוא ערני ומתנהל כרגיל, יש לבצע חזרה לאותם דפוסי שינה שהייתם רגילים אליהם לפני המחלה: מקלחת, טקס שינה וכו'. סביר להניח שהלילות הראשונים של החזרה לשגרה יהיו קשים וללא שינה רצופה כך שילדכם לא ישן לילה שלם, אך בהנחה שהילד כבר מכיר ורגיל להרגלי השינה הבריאים שהקניתם לו, מדובר רק במספר לילות, והילד יוכל לחזור לשגרת השינה הטובה ללא כל בעיה.

חשוב! לתת מענה

במהלך החזרה לשגרה יש תמיד לתת מענה אם הילד בוכה וקורא לכם, אך אל תיכנעו להרדים אותו באותם הרגלים מתקופת המחלה אשר אינם בריאים עבורו. בסופו של דבר התמדה ועקביות תסייע לילד לחזור לישון בלי לבכות ולהרגלי השינה הבריאים.

במידה והוא בוכה היו נוכחים לידו, העניקו לו חיבוק, תרגיעו אותו והחזירו למיטה.

אם בכל זאת מצאתם את עצמכם מתקשים לחזור ממחלה לשגרה אני כאן בשבילכם…

אני שירי אוסטרובסקי יועצת שינה המנחה בגישת האינטליגנציה הרגשית, כאשר העיקרון המנחה שהילד וההורה במרכז. אני מאפשרת להורים לבחור בין ליווי מלא בו ההורה ואני נמצאים בקשר יומי, לבין פגישה אחת בה ההורה מקבל את כל ההנחיות והשלבים לביצוע השינוי המיוחל תוך תמיכה טלפונית במשך חודש על פי הצורך.

הרגלי שינה בריאים בהתאמה אישית

ישנם הורים רבים המתקשים שילדם בוכה, בגישה שאני כיועצת שינה עובדת, ילד לא בוכה לבד אלא ההורה שם להכיל את הקושי של הילד ולעזור לו להתמודד עם השינוי. בנוסף אנחנו מסתכלים על הילד על הצרכים שלו ולפיהם אנו בונים תוכנית עבודה שתתאים ותעזור לו להקנות הרגלי שינה בריאים בדרך הטובה ביותר לו ולהורה.

יעניין אותך לקרוא מאמר בנושא: